lørdag 1. desember 2012

Nytt vardagsrumsbord & 1 december


Jippie!!!

Äntligen är bordet färdigt. 



Ett kap från Finn.no för 200 KR.



Perfekt förvaring av tidningar, tv-kontroller osv.


Såklart åkte jultidningarna ner här:).


Såhär såg bordet ut när jag köpte det. Jag kände direkt att det här måste jag ha. Jag älskar lådan, den är jätte stor och går hela vägen in under bordet. Ett gammalt vackert handgjort bord, I love it!


Bordet hade ju en ful gammeldags rød färg, och när jag skrapade kom det fram en underbar grön färg. Men jag bestämde mig för att använda den färgen jag hade tänkt mig så det blev antikvitt underställ). Bordsskivan slipades jätte mkt och lackades med en matt lack. Jag ville absolut inte att det skulle skina om bordet, så matt lack var toppen.


Såhär såg vårt gamla vardagsrumsbord ut som ni sett förr. Det har vi haft sedan vi flyttade in. Det är jätte praktiskt, men lite stort och tungt. Så nu är det utbytt mot mitt nyrenoverade kap!!!


Nu har vi en ny soffhörna och jag är så nöjd!

Vad tycker ni?

Nu väntas en ny matta och lite annat smått till just den här hörnan!

Tänk att idag är det 1 december, första dagen på årets allra bästa månad!!! Gud vad vi ska mysa idag. Julmarknader, första glöggen, slå in julklappar, lyssna på julmusik, och så kanske jag ska pussa lite extra mycket på min fina man, som är den bästa i hela världen 


Njut av dagen fina ni!!!