mandag 31. desember 2012

Mitt 2012

Januari.

Vi firade jul i Norge. Jag kände mig ganska trött på julen redan 1 januari så jag började sakta men säkert plocka ner julen och ta fram nya saker som jag fått i juklapp. Bla den snygga vita brödrosten. Längtade efter våren och försökte lite moderat våra till det lite i köket med ny gardin och tulpaner. 


Jag planterade alla mina utslagna hyacinter i min stora silverskål.



Februari.

Jag köpte hem rosor varje vecka och vårkänslorna kom krypande. Då var spelbordet fortfarande brunt. 


Jag bjöd hem en nyfunnen vän på cupcakes fika. 




Mars.

Jag påskpyntade huset med ris.


Och målade spelbordet vitt:).


April.

Jag fullkomligt frossade i vårblommor på terassen. 


Maj.

Hade en gammal kollega/vän på besök för inspektering av huset:). 
Bjöd på hemmagjord jordgubbskaka och grillmat på terassen i stekande solsken.


Juni.

Vi firade 2-årig bröllopsdag och jag ordnade romantisk middag på terassen.



Juli.

Vi var på vår årliga semester i Danmark. Shoppade massa inredning och pyntade huset med nya saker väl hemma. Nya krukor, textilier, saftflaskor mm.




Beställde blomlådor från ett lokalt snickeri, ritade upp hur jag ville ha och fick de tillsändt. 
Blev röda pelargoner runt hela huset. I sommar vill jag nog ha rosa mårbacka:).



Planterade i en stor korg vid entreen.



Augusti.

Min käre make överraskade mig med en resa till Turkiet i 8 dagar. Gud så härligt det var! All inclusive, rena paradiset bara min älskling och jag!


September.

Månaden bjöd på många sköna promenader där vi bor. Alltid lika mysigt med djur så nära.


Vi gjorde en perennrabatt som ska bli spännande att följa.


Och jag bakade bullar och fyllde frysen.


Oktober.

Som vanligt började julkänslorna sakta smyga sig på. Köpte lite småsaker som bara gjorde längtan annu starkare.


Gjorde en höstplantering vid ingångsdörren, pumpor och ljung.


November.

Julkänslorna blev starkare och starkare. Vi gav oss ut i skogen med en tom korg och lite fika. Med oss hem hade vi massa lingonris och granris. Nu skulle det bli kransar:).


Pyntade lite här och där med granris. Ljuvlig doft spred sig.


Kransar blev det, både en, två och tre st.


Köpte på mig en del nya jultextilier, eller förresten, en massa:).


Drack kaffe på terassen.


December.

Så kom den äntligen, den efterlängtade julmånaden december. Jag njöt av varje sekund och pyntade husets alla vrår. 





Dukade till middagar.





Bakade julgodis.


Och firade en fantastisk jul i Sverige med familjen.


Och nu är vi här idag. Nyårsafton, snart blir det ett nytt år med nya utmaningar och nya äventyr.

Tack för alla rara hälsningar, tack för att NI gör bloggandet så otroligt roligt.

GOTT NYTT ÅR!!!!