søndag 2. desember 2012

Granen står så grön och grann i stugan


Hej på er och glad första advent.

Så var årets julgran färdigklädd:).


Det blev en stor vacker ädelgran, som vi har placerat i en stor korg.


Vi har lite blandat gammalt och nytt julgranspynt. 
I vitt och silver.


Kristyrpyntet har jag gjort själv. Jag använde en tjock massa av florsocker, 
spritsade med påse och tyll och så har jag limmat fast bokmärken. 
Lite gammeldags fint pynt:).


Dessa har jag själv gjort, ståltråd och pärlor.



Gamla små virkade stjärnor som jag har lagt i florsocker 
och vatten, för att de ska stelna.


Nu är nya bordet klart också, benen har sågats av och nu 
är måtten perfekta för ett vardagsrumsbord.



Korgen med granen i har vi ställt på fårskinnsfällen. 
Och brevid står lilla Nasse och vaktar  



Silverkulorna reflerkteras väldigt fint i hela rummet när det är sol ute.


Nu ska vi njuta av granen länge, och jag längtar tills alla klappar ska läggas under. 
En ädelgran barrar inte på samma sätt som en skogsgran, den är lite 
dyrare, men det är det ju värt:).

Njut av söndagskvällen alla fina, och återigen...glad första Advent!

 ♥