mandag 17. desember 2012

Dukat för julmiddag


Igår hade vi mina kära svärföräldrar här på middag. Dagen till ära passade jag på att duka lite extra piffigt. Jag älskar dessa förjulsdagar med middagar och julbestyr 


Det blev en vinterdukning med vitt, rosa och silver som färgtema. 



Min julduk fick komma lite i skymundan och istället la jag min fina vita damaskduk, med en spetsduk uppepå, som egentligen är en av mina spetsgardiner:), tips tips tips!!!!


Jag har en samling med underlägg, löpare och servetter i rosa med broderade kronor på. Dessa använde jag och mina flätade runda underlägg.

Precis som i dukningen på mannens födelsedag i fredags dekorerade jag med mina små kakformar, och kanelstänger.


Rosa hjärtformar till ljusstakar.


Kulorna som dekoration.



Spetsgardin blir spetsduk, fiffigt!!!






JULDUKAT!



Azalean blommar och blommar 











Vi serverade en av makens paradrätter, salmalax sechuan, det är fantastiskt gott. Kanske jag skulle lägga ut receptet här för er som gillar rå lax? ♥ 

Kvällen avslutades med att vi gemensamt åkte på julshow där en bekant sjöng. Åhh nu känner jag sån julstämning så nu kan julen bara komma!!!

Ha en fin dag mina vänner!!