torsdag 6. desember 2012

Får det lov att vara kopp hyacint?


God morgon alla fina!

Fantasti är enormt roligt. Ibland kan jag få en ide i skallen som jag bara måste göra. Om jag inte är hemma just då, skriver jag direkt ner den i mobilen. Det här var en sån snilleblixt när jag satt på tåget hem. Hyacinter i min gamla ärvda servis. Sagt och gjort, jag köpte på mig några lökar, och satte ner dom i de små kopparna jag ärvt från min farmor.


Enkelt ja, men vackert.



Och så små paket med peppisar, luktar så gott när man har några liggandes framme.


När jag pysslade med det här fick jag ett minne från gymnasietiden. Vi skulle ha ett julkappsspel och alla skulle köpa för 10 KR. En av killarna blev girig och gav sig inte förrän han fick det största paketen. Men tji fick han när han öppnade, en toalettborste, haha! Själv vann jag det finaste lilla paketet, hemmabakade pepparkakor inbundna med en vackert band 



Doften av hyacinter är helt magisk. Om man skulle beskriva julen med en doft, 
då är det HYACINT.