onsdag 4. april 2012

Underlägg av vattenhyacint


Jag har köpt något jag velat ha länge. Vi har en del serveringsunderlägg, men jag har letat efter vackra underlägg av vattenhyacint som jag vet fanns på Granit för några år sedan. De finns inte längre i Granits sortiment, så gissa om jag blev glad när söta Miriam på Jordgubbarmedmjölk hade liknande i sin butik. Jag beställde 12 st så nu finns det ett till varje sittplats vid vårt matsalsbord. Det finns liknande på Ikea har jag sett, men inte i närheten så fina och i så bra kvalitet.


påskafton ska det dukas fint här, och till frukosten ska det frossas i ägg i de nya söta små äggkopparna, men än så länge får en av de små sötnosarna agera vas till några snart vissna påskliljor:).





Nu har vårt påsklov börjat som jag skrev igår, och myset har börjat!

Det är lite kallt ute idag, men solen skiner och vårkänslorna finns där:). Idag ska det storhandlas inför en veckas påskledigt, och grillen tänds nog framåt eftermiddagen!

Njut av dagen!