mandag 2. april 2012

Gästrummet




Lagom tills mamma och pappa kom på besök hann vi att ordna vårt ena gästrum. Det blev nya sängar, sängbord, sängkläder och diverse småting.

Gissa om de blev glada när de kom in i sitt rum. Förr hade vi bara två gästsängar här inne.

Nu ser det ut såhär. Romantiskt, enkelt, ljust och lantligt. Rummet ska så smånigom målas om, heltvitt. Nu har jag satt upp en gardin på väggen på ena sidan rummet, för bakom döljer sig en ful vägg efter att vi rev bort en stor garderob. Taket är jätte fint, vitmålat trätak.



Det ska upp lite hyllor och lite detaljer, men annars är rummet helt klart. Känns skönt att ha ett fint rum till våra gäster. Jag har alltid en färsk blomsterbukett här när vi har nattgäster.



Inspirationsboken står uppslagen i fönstret.


Mjuk och mysig rya på golvet, perfekt för kalla tossingar. 



Lilla skyddsängeln


Syns väl tydligt vems sida detta är:).

Nu ska jag mysa med min lilla gubbe. Ha en fin kväll mina vänner!