onsdag 18. april 2012

Ett nedlagt cafè

Hej fina läsare där ute 

Onsdag och mitten på veckan igen, tänk det är nästan en vecka sedan lillasyster kom hit till Norge, och nu har hon och lilla bebisen redan varit hemma hos sig i Sverige i två dagar, vart tar tiden vägen? 

Idag har jag varit på Riksen och tagit en del blodprover, bara rutin. Varför ska mina ådror strula så undrar jag? Jag skulle komma dit, få en kanyl och så genom den skulle alla prover tas och medicinen skulle sättas i den hur smidigt som helst tänkte jag, men icke sa nicke. När jag gick därifrån hade jag stick efter kanylen uppepå handen, PLUS 6 stick i armarna...Det gjorde tillslut så ont när de stack på samma ställe, så jag blev illamående, men men slutet gott, allting gott. Det gick ju bra tillslut!

Alltså jag kan inte förstå vilken tur jag har ibland. Eller handlar det om att bara vara på rätt plats vid rätt tidspunkt? Vi har ju flyttat ut på landet, och bor väldigt nära stadens lilla tågstation, som för övrigt är hur mysig som helst, ett gammalt stationshus som är bevarat här ute på landsbygden. En dag när jag stod och väntade på tåget, fick jag för mig att kika in i huset. Huset består av en del som fungerar som väntsal och en annan del som är stängt för allmänheten och som förr varit cafè. När jag står där och kikar in (och känner mig som en smygtittare haha) så ser jag en guldgruva helt enkelt. Ett övergivet cafè med massa fina saker och möbler. Nää tänkte jag, det där ska väl inte stå där och skräpa??? Mycket riktigt, tar mod till mig att ta kontakt med ägaren av stationshuset och får till svar att vi kan mötas där en dag och jag får ta allt jag vill ha för en 500-ing. Hur stora är oddsen??? Gissa om jag är i extas. Jag ska visa er ALLT när det är i hus:).

Det var dagens lilla historia om ett övergivet cafè och lite tur på sin sida ♡ 


Vad tror ni gömmer sig i stationshuset? :)

  Tack för att du tittade in!