torsdag 26. april 2012

Till grabbkvällen - Ljuvliga cupcakes


Hello cupcakes!!!

I morgon ska min älskling ha grabbväll, eller vinklubb är det väl om man ska vara noggrann:). Tänkte att jag skulle vara lite snäll och extra housewife så jag har bakat cupcakes, manliga blå dessutom.


Tror ni det ska falla dem i smaken?


Muffinsformarna köpte jag i London i mars när vi var där, och dekorationsrosorna likaså.


Glasyren var hur enkel som helst, men jag adderade en lyxig liten ingrediens som ej stod i receptet. Se nederst i inlägget på receptet.


Dessa ljuvliga små bakverk, lika roliga att tillverka som att titta på, och äta upp:)



Skänker en tanke till alla berörda från 22 Juli idag (försöker följa med så mycket man hinner i rättssaken). Folk har gått i tåg och sjungit " Barn av regnbuen". Man blir stolt över folket



Recept på kalasgoda glutenfria muffins & citronglasyr

8 stora eller 12 små (Mina är stora)

Ugn 200 g

75 g margarin
3 ägg
2 dl socker
2,5 dl glutenfri mix
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Rör allt med slev, inte vispa!

Glasyr med citronsmak

Detta räcker till 3-4 cupcakes, så gör dubbel sats

3 msk margarin eller smör
115 g florsocker
1 msk mjölk
2 msk LEMONCURD (mums)