tirsdag 13. november 2012

Vinterkök

 

Hej hej!

Jag fixade lite i köket i helgen. Ändrade om på saker och hämtade saker i köket nere, som jag inte haft framme på länge länge. Det är nästan som att gå i sin egna lilla butik:).


Kände att jag villa ha lite vintrigt, shabby chict, lantligt fint. Tur att jag hade mitt vackra tallriksställ och lite annat skojigt att ta fram.


Jag var så trött på min tallrikshylla. Så jag satte lite annat i istället som kanske inte är meningen att vara i en tallrikshylla, men vad tusan, det spelar väl ingen roll. Tallrikar kan bli tråkigt i längden:).




Jag är så sugen att gå på second hand butik och inomhus loppmarknad, älskar mina gamla redskap som vispen och mandelkvarnen, vill ha mer sånt. Också mitt gamla litermått och mina skopor i zink är favoriter.


Kära kristallkronan i köket.
 




 


Gjorde lite fint på köksbänken också. Ett litet stilleben på en gammal duk, med en kokbok, kavel och liten glasburk. Kaveln är ju faktiskt fin att ha framme:). Och man blir sugen på att baka:).


Saffransskorpor



Såhär ser mitt kök ut, och snart ska det upp julgardiner och annat mysigt. Fint att matcha allt vitt med lite julrött, natur och blommor:).

Ha en riktigt fin tisdag!