torsdag 22. november 2012

Morgonbakning


 Om 10 dagar är det första advent. 
Är inte det helt undebart?


 Jag har nu börjat pynta huset, och köket är i stort sett helt klart. Där har jag mest jultextilier, inte så mkt pynt:).

    
Så himla mysigt att gå upp tidigt och baka i ett julpyntat kök. Självklart ser det ut såhär varje gång jag bakar;), haha!

    
Jag tycker det blir så mycket charmigare att förvara mjöl och socker osv i fina burkar eller glasburkar, istället för en tråkig påse. Dock var faktiskt mjölpåsen jätte fin med tomtar på den här gången:).



 

Dessa fina kannor köpte jag i somras i Danmark, tänkte direkt att jag skulle ha dem till jul till saft och bärsås.



Jag är oftast framme med kameran tidigt på morgonen, då det inte är så bra ljus. Men ska försöka ta lite fina ljusa bilder på köket i helgen:).

    
Nu önskar jag er en fantastisk Torsdag, helg i morgon jippie!!! I helgen ska alla julkartonger ner från vinden. Textilierna förvarar jag i linneskåpet, så det har jag alltid nära, men nu längtar jag efter julpyntet där uppe:)!