torsdag 15. november 2012

Morgontvätt

  
Igår tassasde jag upp i morgonrock, tog med mig tvättkorgen och hade tvättstugan tidigt på morgonkvisten. Tände lite doftljus och plötsligt kändes tvätten så mycket roligare. Knipsade några bilder när jag var i farten.

 

Jag har en dröm om att renovera vår tvättstuga en gång i framtiden. Då vill jag ha hyllor för förvaring, en arbetsbänk där man kan vika tvätten osv. Jag fortsätter drömma, men sålänge har vi en stor helt fungerande tvättstuga som duger gott och väl den också:). Skänken här är precis intill tvättstugan, men själva tvättstugan är inte riktigt bildvänlig just nu, vem vill se tvätthögar upp till taket:). 

I anslutning till tvättrummet har vi ett stort gammeldags skafferi  på 6 kvm. Det vill jag också renovera. Måla alla hyllor vita, lägga trägolv, och så gå loss på loppis och storhandla matvaror och fylla upp skafferiets hyllor med godsaker:). Roliga saker att pyssla med i framtiden.
 

 

Med lite fina detaljer blir det mysigare att tvätta. Den vackra tvättbrädan är en gåva från mina kusiner. Den är från min mormor, men mina kusiner har målat och dekorerat den och så fick jag den i 25 års-present, så fin! 



Gillar mina tvättmedelsburkar, snygga och praktiska.



Skönt att ha tvätten färdig inför helgen. Då finns det annat som är roligare:)!

Nu ska jag njuta av dagen. Hoppas ni gör detsamma.

Ha en fin dag!