torsdag 8. november 2012

Linduk och julkuddar


Jag och svärmor var i en tygbutik i tisdags. Nu har jag sytt färdigt en linduk och julkuddar. Jag kikade på många olika tyger och tvekade fram och tillbaka. Nu med färdigt resultat är jag så glad att jag valda lintyg, helt utan mönster. Passar så fint till allt vitt och är samtidigt lite rufft och bryter av.


På vårt bord krävs ju en skapligt lång duk. Nämare bestämt 4,5 meter lång duk, och det är inte så lätt att få tag på färdigsydd. Två sömmar på kortsidorna var vad som behövdes och voila, en lång ståtlig duk!!!


Härligt med ett riktigt kraftigt tyg. 
Jag har underlägg i både vitt och rosa, jag tror bägge färgerna kan passa till lin.





Men nu är duken struken och rullad på en pinne och lagd i linneskåp, tills vi ska ha gäster.


Fick ju också tyg med hjärtan, det blev 4 stora kuddar som jag tror ska ligga på golvet i jul. Men også dom får ligga i skåpet lite till, men bara det att ha allt klart, känns så skönt:).



Det är alltid kul att tillverka något själv. Jag är absolut inget proffs på att sy, men jag har en fin och samarbetsvillig symaskin och har man bara lite tid så klarar man det mesta.

Tack för titten!

Önskar er en fin dag. Tänk, i morgon är det helg igen.