torsdag 24. januar 2013

Linneskåp från 1800-talet- på plats


Äntligen är skåpet på plats i vardagsrummet ♡ 

Det är ett riktigt gammalt skåp (det enda som är utbytt är spegeln i mitten, mot glas viket passar mig bättre). Jag är helt förälskad i skåpet, och det passar så fint in mot allt det vita. Men vi får väl se om det inte blir vitt en dag i framtiden:). Om man verkligen vill ha något, så är det värt att vänta tills det rätta dyker upp. Tänk att jag hade sån tur att drömskåpet fanns i ett hem i samma by där jag bor:). Den familjen hade haft skåpet i 30 år ♡ 


Det tog inte lång tid innan jag hade skurat det med grönsåpa och börjat inreda:). Jag ska ha det som loppisskåp, alltså förvara mina finaste loppisfynd och gamla ärvda saker. Och kanske lite textilier:).



Måste tipsa om det här doftljuset från Åhlens, det heter vildros, och luktar heeelt underbart!!!



Det vita porslinet har jag fått av min farmor, och de gamla flaskorna har jag fått av min mamma, som hon har fått av sin farmor ♡ 


Vackert underställ med knubbiga fötter.



Den blå kannan har jag köpt i London på Cath Kidston, vilket är en stor favoritbutik när vi är i England.



Jag tycker det är så fint när det trävita möter vitt, och rosa, åhh jag får sommarkänslor.




Vackra detaljer på skåpet.










Det lilla hjärtat köpte jag igår, visste precis vart jag ville ha det:).


Ni må tro att det är en nöjd bloggerska här nu, äntligen har jag mitt drömskåp och så får tiden visa om jag ska måla eller inte. Men jag vill njuta av det såhär länge först.

Ps. Min vän Clara skrev att hon trodde att det var ett gammalt köksskåp då det är skåror överst i hyllan för bestick, och hon har nog så rätt. Kanske har det blivit använt som både köksskåp och linneskåp?

Önskar er alla en fantastisk torsdag, snart helg igen ♡