fredag 18. januar 2013

Happy fredag ♡


Äntligen fredag ni 


Min gamla pinnstol köpt på loppis för några år sedan, jag tycker väldigt mycket om den, och jösses så många år den har på nacken.


En av mina rosbuketter har nu stått i två veckor, wow!, men för att hålla på de ännu lite till klippte jag ner och satt i små burkar.



Dessa bildern framkallar ett barndomsminne. Under hela min uppväxt delade min familj sommarstuga med min pappas brors familj och min farmor, vi var 5 ungar och 5 vuxna på en gård i skärgården i Östersjön. Det var underbara somrar med alla oss ungar, bad och skratt. Varje sommar i 18 år (ja vi var där som vuxna också:)). 

På mornarna gick vi barn (vi morgonpigga vill säga) ofta upp med farmor och fikade med bullar, då löste vi korsord tillsammans och just det här minnet handlade om ett sådant korsord där det är en mening som går genom hela korsordet som en röd tråd, och den löd "En ros, en nyutsprungen skär", jag minns såväl när vi löste det tillsammans 


Rosor är lycka för mig! 


Men ikväll ska vi storhandla och då tror jag bestämt årets första tulpaner ska få följa med hem, vita eller ljusrosa:).

Till kvällen blir det taco och filmmys, i vanlig ordning:). Vad hittar ni på?

Trevlig fredag hörrni!