onsdag 9. januar 2013

Årets första bukett


Med en rosbukett välkomnar jag det nya året!


Idag var jag bara tvungen att handla in lite blommor, matsalen lyste så tom och vit. Det blev en vit och en rosa rosbukett (den billiga varianten i matbutiken) samt två ljuvliga små primula. Med en gång känns hemmet lättare och man anar att vi går mot ljusare tider 


De söta lyktorna fick jag av mamma i julas, gillar verkligen mönstret. 
Har en kruka i samma stil också, fint att matcha tillsammans.


Jag gillar verkligen sånna här små lådor. Det har blivit några genom åren, men den
 här är nog favoriten. Lagom stor och vit såklart. Det är smidigt att bara dekorera 
den och fylla med saker man gillar, istället för att ställa massa krimskrams direkt på bordet:).



Mitt kakfat är roligt att pynta med diverse saker. Ska försöka hitta små torkade 
rosknoppar att lägga på, det är så vackert! Någon som vet var jag kan köpa det?



På den lilla skänken står vita rosor. Det behövs inte så många för att ge stämning, 
jag delar ofta upp buketterna så man får njuta av dem på flera ställen i huset.



När jag pysslade med blommorna kände jag en enorm längtan efter påsk och 17 maj. 
När ett nytt år börjar har man så himla mycket skoj att se fram emot. Det är det bästa av allt!



Lite mer liv och känsla med blommor, eller hur?


Soffbordet som jag renoverat själv har blivit en favorit här hemma. 
Kul när man går från idè till verklighet.




Önskar er alla en strålande Onsdag!