søndag 28. mars 2010

En efterlängtad terrin

Hej på er. Söndagen är här, och sommartiden har börjat. Är inte det helt underbart? Idag bjöd min kära pojke mig på frukost på restaurang. Och inte vilken restaurang som helst, utan den nyöppnade amerikanska diner´n runt hörnet. Vi hade väldigt höga förväntningar då vi gick dit, efter att ha läst massa om den i tidningar och så. Och våra förväntningar blev verkligen uppfyllda. Det var faktiskt lite magiskt, det var som att gå igenom en dörr in till USA:s 30 tal. Allt från inredning och möbler till servitriser och mat var så otroligt genomfört och perfekt. Har ni vägarna förbi Oslo, stanna till där. Nighthawk diner heter stället.

På vägen hem stannade vi på parkloppisen, där höll mitt hjärta på att stanna när jag fick ögonen på en stor och vit terrin, som ropade på mig. Jag blinkade lite till sambon, och så fick jag den i en för tidig 25-års present. 100 kr fick vi ge för den, är inte det helt otroligt? Jag gillar att den är så stor, 30 cm i diameter, och den lilla rosknoppen på locket är ju för söt.



Har kollat märke och tillverkningsår, och det står att den är tillverkad i gamla Öst Tyskland, det måste ju innebära att den tillverkats någon gång mellan 1949 och 1990, inte så gammal alltså, men inte jätte ny heller. Nöjd är jag i alla fall, och nu har jag äntligen en vit terrin som stått på min önskelista länge. Nu i Påsk ska jag ha mina påskliljor i som ni ser.



Resten av dagen spenderas med lite hemmapyssel, fika och mys.

Kramar från en glad terrinägare.