fredag 18. desember 2009

Poivre Noir!

Hej på Er såhär på fredagseftermiddagen! Tänk att fjärde advent är här och att det bara är 6 ynkliga dagar till Julafton och allt underbart det innebär.

Idag har jag hämtat ut mitt paket från H&M, därav valet av inläggsrubriken Poivre Noir, som betyder svartpeppar på franska. Det var mina efterlängtade kuddfordral som hade kommit. Har även gjort iordning en till kruka med hyacinter, för det luktar så gott i hela hemmet, så jag vill ha många. Nu har jag spenderat några timmar i köket, för att förbereda morgondagens middag då vi får gäster. Ska bjuda på en krämig pastasallad med grillad kyckling till lunch. Till middag blir det Planka (kött, potatismos och beasås i ugn) fast med kycklingfile och till dessert Christmas cupcakes från Leilas kakbok. Tror det blir bra, får hoppas det i alla fall.

Nu ska min älskling bjuda mig på mat, sen är det sista avsnittet av Bonde söker fru, och första avsnittet av Jul med Ersnt, en riktigt bra tvkväll med andra ord. Har också köpt nya nr, nr 14 av Lantliv, ska bli kul å läsa om alla juliga hem.

Har pyntat krukan med små rullar av gammalt tidningspapper, band och min lilla tändsticksask.


Köpte två kuddar med text till soffan och två till sängen, och två vita med veckad kant. Älskar dem verkligen.


Ha en fin kväll och Var rädda om Er. Kram Camilla