fredag 4. desember 2009

Peppisbak och stakar på plats.

Hej på er alla goa människor. Då var det helg igen då, så skönt. Jag är ensam hemma då min sambo är på julbord med sitt jobb och kommer hem i morgon. Har bakat och pysslat hela eftermiddagen och kvällen, bäst att passa på när man är ensam hemma. Jag har bakat pepparkakor, pepparkakshus, julgodis och så har jag hämtat ut mina adventsstakar från Ellos. Sista stunden nu på kvällen har jag ändrat om lite hemma, så nu tror jag att jag är nöjd. Timmarna har bara flugit iväg idag känns det som.

Igår var ju min sambos kusin här på middag. Och jag hade bett honom om att ta med sin kamera, han är en jätte duktig hobbyfotograf. Så han tog massa fina bilder av lägenheten som jag tänkte visa i morgon.

På väg hem från stan sprang jag på den här ljusstaken från Ib Laursen, kunde inte motstå den, den var så billig.

Har bakat tusen och en natt dadlar med mandelmassa och nutella, en skvätt konjak och chokladtäcke.

Peppishuset är klart, med rosa hjärtan på taket.


Glaserade mina pepparkakor med vanlig glasyr och strössel i olika former.




Äntligen har jag mina Nusnäs stakar i hus. Som jag längtat och väntat. Beställde de på Ellos för ett bra tag sen när det var 50& rabatt, så när jag hämtade dessa idag var det bara att ta paket och gå, inte så dumt. Jag älskar dem.



Hoppas alla haft en fin dag idag och njuter av att helgen är här.
Stor kram Camilla.