fredag 20. november 2009

XMAS!

Äntligen Fredag igen!
Ikväll blir det verkligen mys här hemma med god mat och massa bra tvprogram. Som jag ska njuta. Men först är det full rulle. Jag och min sambo får låna bil den här helgen, så därför tänkte vi passa på att storhandla på ett stort köpcentrum ikväll. Det är ganska mysigt att göra det en gång då och då, när man aldrig har bil annars. Så det ska vi göra först. Har en lista som är hur lång som helst. Men det är mycket som ska inhandlas nu till advent. Ska bla snart ha pepparkaksbak och lussekattsbak, så det gäller att ha massa saker hemma då.

Igår när jag var på loppis fick en ljusstake följa med mig hem. Den var anskrämlig i rödaste rött, men jag såg potensialen i den. Nu är det vit och jag har tjuvstartat lite med adventskänslan här hemma. Men den riktiga adventsstaken görs inte förrns i slutet på nästa vecka, det är heligt!

Sen var jag bara tvungen att sätta upp våra nya bokstäver som också är ljusstakar. Först tänkte jag måla dem helt vita, men ångrade mig i sista eliten, när jag såg hur fint de bryter mot det vita runt omkring. Har också målat mina god jul bokstäver men de ligger på tork nu:).

Kom att tänka på en sak förut när jag skulle fika. Tänk vad många dofter man har i sitt hem. Mina favoritdofter är när man fyller på kaffemaskinen med nya färska hela bönor, den doften är helt underbar alltså, nästan så man för en liten stund vill ha en parfym som luktar så *haha*. Sen älskar jag även doften som kommer när man blåser ut ljus, har alltid gjort det. Sen är det ju förstås lite årstidsrelaterade dofter som nu till jul finns det ju inget som slår peppisarna och glöggen, eller köttbullarna och lussekatterna. Alla har vi våra speciella favoritdofter.

Såhär blev ljusstaken. Pyntade upp den lite med siffror och snören.


Ljusstakarna har jag blivit väldigt förtjust i.


I morgon ska jag och sambon på bio och se New Moon, fortsättningen på Twilight sagan, åh som jag glädjer mig. Nu vill jag önska alla en underbar Fredagskväll. Mys och njut. Kram Camilla.