søndag 29. november 2009

Härliga första advent, julstämningen känns djupt in i hjärtat!

Hej på er alla fina människor, kända som okända!
Idag känner jag mig mycket, mycket bättre. I morse var jag ganska sliten och trött efter fyra Långa dagar i sängen, men nu på eftermiddagen började jag känna igen mig själv igen, och det är helt underbart. Mysstämningen har varit på hög nivå hela dagen lång här hemma. Vi började dagen med adventsfika i soffan med massa gott och hur många tända ljus som helst, och så det viktigaste, premiären av julmusik. Svenskt, norskt och lite klassiska amerikanska också såklart. Sen har dagen följts av åtskilliga gånger med fika, tills vi för en stund sen tog en liten runda i kvarteret för att jag skulle få lite luft. Ute var det juligt som bara den, julmarknad och körer och skyltning. Vi kom lagom till stora granen i parken skulle tändas, och runt den åkte barn i vagn efter en vacker häst. Är så glad att jag är på bättringsvägen så jag skulle kunna göra ett glädjeskutt, men nöjer mig med att sitta med ett stort smil! Trodde jag skulle få ligga i en hel vecka och missa allt med julen.

Nu är det snart adventsmiddag och film på G. Jag hoppas alla haft och har en fortsatt underbar söndag. Och tusen tack för alla värmande kommentarer igår, ni är så söta, det värmer.

Mysigt på bordet idag. Dock bara provisoriskt i staken, mossan var slut i butiken, ska köpa i morgon. Men tills dess, får kulor och hjärtan pryda staken.




Puss & Kram Camilla.