onsdag 15. august 2012

Varma dagar


Värmen håller i sig här, och idag tog jag en kopp kaffe i solen på terassen, helt underbart! Alla mina blommor har klarat sig fast vi rest mycket och inte vattnat så mycket.


Ibland när jag sitter där i soffan, och blickar ut över landskapet och fjorden, så fylls jag av ett sånant lugn.


Den svara prylen där vid sidan av soffan, är ett av makens fyns under sommaren. Ska visa den in action en gång senare.

Matsalen och hela vardagsrummet är riktigt svårt att fotografera i ljus. Det ser så mörkt ut men sanningen är ju att rummet badar i ljus:).








Ni får ha en fin dag vidare. Jag ska gå och titta till en liten fågel som flög in i rutan förut, han såg först död ut men jag flyttade honom till ett svalt ställe i gräset, och hällde lite vatten på honom (kan låta grymt men jag läste att det kunde hjälpa), när den kände vattnet fick den liv och bullade upp sig och började flaxa, jag hoppas den överlever!