onsdag 29. august 2012

Baka - Bananmuffins


Hej på er!

Idag tänkte jag dela med mig av ett fantastiskt recept på bananmuffins. Det finns så många recept där ute på nätet, men alla är inte lika bra och en del innehåller så märkliga saker och ska tillagas på ditten och datten. Men de här är verkligen en hit och enklare en enklast. Och om man gillar banan och kokos, som jag, då måste man bara testa dessa.



Mitt bord jag har i köket fungerar utmärkt som bakbord. Mycket enklare att ha allt på ett ställe men framför allt mycket mysigare:).


Kokosen har jag tillfört receptet på egen hand, eftersom allt som har med kokos att göra ger mig dåndimpen, älskar kokos!


De vackra formerna fick jag som en liten gåva när jag beställde varor från en inredningsbutik på nätet, tittar man in i mitt köksskåp kan man nog säga att jag samlar på muffinsformar, haha känner ni igen er?


Alltså den här smeten är to die for:)


Toppade med bananskivor och kokos som sagt!



Voila!


Världens godaste och saftigaste bananmuffinsen genom tiderna:).


Till en nybakad muffins eller kaka, är det bara en sak som jag dricker till.....MJÖLK, iskall.



Blir bra att fylla på frysen lite inför höstens fikagäster.





Här kommer receptet för den som vill prova och komma till himmelriket:) Jag kan tänka mig att en skvätt vispad grädde skulle ta de här godingarna till oanade höjder, men det hade vi inte hemma idag, men ett litet tips!

Bananmuffins 

12 muffins
200 grader
15-20 min

2 ägg
150 g socker
1 tsk vaniljsocker
200 g vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk malen kanel
1/2 tsk malen kardemumma
125 margarin
4 mogna bananer (2 mosas i smet, 2 att skiva till toppen)
Kokos till topping

Behöver väl knappast lägga ut någon beskrivning, alla ni bloggisar är ju så duktiga på att baka och kan det här utantill oavsett:). 

              

Här är det hemmakontor för oss båda idag!

Ha en skön onsdag!