fredag 17. august 2012

f ♥ r ♥ e ♥ d ♥ a ♥ g


Trevlig helg på er sötnötter!!!

Så himla mysigt, och skönt med helg eller hur. Visserligen är karln på jobbfest och jag spenderar kvällen allena, men alla fall. Jag ska nog mysa till det trots allt:). Alltså, jag har fått dilla på rabarbersaft, det är så himla gott, jag får inte nog. Den är sockerfri dessutom:).

Jag måste tips om ett danskt märke som jag fullkomligt kärat ner mig i på våra resor dit. Det heter Miss Etoile, kolla in hemsidan HÄR. Jag lovar er, man blir helt besatt, jag ville ha absolut allting, men nöjde mig med dessa två underbara tallrikar, avlånga som var på rea och kostade 50 kr. Kolla in på sidan, alltså det finns allt möjligt och alla möjliga mönster, men ända är det liksom lantligt och pastelligt, helt perfekt kombination enligt mig:). Säg gärna vad ni tycker:).


En krukros blev det inför helgen då rosbuketterna var slut i butiken, men fint det också:). Jag har nästan slutat använda mina Ib Laursen skålar till just skålar, alla agerar just nu krukor, haha.



Blommorna i nya blomlådorna fullkomligt svämmar över, margeriterna var 10 cm höga, knappt det när jag köpte dem. Nu har de tagit över hela lådan:).


I helgen känner jag för att baka. Manuelas bakbok inspirerar mig till tusen!!!


Vad passar då bättre till bakverkens ägg, än denna lilla sötnos, köpt för en tjuga i Danmark:). 
Söt va?


Fin att ställa på frukostbordet, eller kanske påskbordet med kokta ägg i.


Önskar alla en fantastisk helg. Ta hand om Er!

♥