mandag 28. mai 2012

Lite tomt

Stor skål från Ib Laursen, fat från Miljögården.

Hej på er!

Har ni haft en fin helg? Här har vi ledigt idag också, verkligen skönt. Som rubriken säger, så är det lite tomt här hemma, på blommor. Vi har inte köpt några sommarblommor ännu, och det ekar lite tyst i huset:). Men en pelargon har jag i vardagsrummet och en krukros på byrån i matsalen, några rosor kvar från helgens bukett och alla mina gröna växter då förstås. Men annars helt tomt.


Men gud så roligt det ska bli att shoppa loss på plantskolarna snart. Vi har MÅNGA krukor, lådor och korgar som ska fyllas med de vackraste sommarblommorna ute och en del inne med såklart, rosa mårbacka överallt, annars är det inte sommar på riktigt!

Älskar mina ljusstakar från Affari, har en liten samling på 20 st:).

Blir fint med en vacker blomma på vardagsrumsbordet snart som ska få samsas med alla ljusstakar.

Som sagt, några röda rosor sjunger på sista versen i matsalen:). Här blir det snart rosa, rosa och rosa i fönstrena.


Just nu står maken i köket och bakar ost och skinkgifflar. Medans jag tar en liten paus här med bloggen.

Njut av kvällen mina vänner!