søndag 15. januar 2012

Nya blommor och strålande solsken



Så var det söndag igen!

Största slappardagen på hela veckan. Solen strömmar in, och jag var bara tvungen att ta tillfället i akt och fotografera lite. Med risk för att bli tjatig med bilder av samma föremål eller delar av hemmet, så visar jag atter en gång, vardsrummet/matsalen. Det är här vi befinner oss som oftast, och den delen av huset som fått mest omsorg sedan vi flyttade in i april 2011.


Tror inte jag är ensam om, att tycka att all elektronik kanske inte är det mest roliga att fotografera. Men vi har faktiskt en ny tv, och till och med jag tycker den är fin. Utsiken bakom tvn är nästan en film i sig själv...Sagolikt vackert.


Nu har tavlorna kommit på plats. Maken fick dom i födelsedagspresent av mig, och de fick plats i trappan upp till vardagsrummet. Här ser man dem hela tiden.


Igår kväll åkte vi till Plantagen och gick loss på rean som är där nu. Blev bla krukrosor.


Ljusrosa begonior fick plats i matsalen. Åhh, känner en längtan till sommar och rosa mårbackor.


Murgrönor på båge är så vackert i vita krukor. Den här vackra på tassar köptes ett par av igår på Plantagen. Tycker alltid dom har så fina nya krukor varje gång man kommer dit, farligt:).


Om ni ser att bilderna har en lite gråaktig ton, så är det för att jag har lekt lite i mitt fotoprogram. 


Även tv-delen har fått blommor. Porslinsblommor på båge, såå vackra.




Jag älskar julen, men när den är över, är det så oerhört skönt med allt ljust och vackert och man börjar längta smått till vår och sommar. Man kan redan se små vårtecken ute, det känns konstigt. Och igår på Plantagen, var dom i full gång med sommarens altanmöbler och solstolar...Tiden flyger...



Det blev två gigantiska murgrönor på dubbelbågar. Eftersom det är stor rea där nu, kostade den här 124 kr. nu. Den är en halvmeter hög:).


Tänk, första kaffen sedan ute i soffan som man ser här på bilden. Kanske en filt och en tidning, så underbart!!


Nu ska jag avslöja en sak...Alla blommor förutom de rosa begoniorna och de jätte stora murgrönorna, är fejk!!! Vi har bestämt oss för att vi är trötta på att kasta blomma efter blomma. Pga alla fönster i vardagsrummet, dör alla blommor direkt, det blir för mkt solljus. Så nu, har vi blommor som aldrig dör, och som dessutom ser helt äkta ut, det tycker i alla fall vi:). Priset är aningens högre än vanliga blommor, men tänk så mkt man sparar in på ett år:). Dock kommer jag fortsätta handla lite blommor ibland, men dessa har fått sin fasta plats nu, så köper jag blommor, är det bara för att det är skoj och för att jag älskar blommor!


Avslutar med en bild över matbordet....igen:). 


Nej, nu är det en tvätthög som skriker på mig. Sedan ska det beställas resa, detta blir ett bra år!!

Må gott mina vänner.