søndag 2. mai 2010

Den blomstertid nu kommer

Hejsan. Nu slog jag faktiskt två flugor i en smäll. För dels ska vi ha den psalmen under vår vigselcermoni, och dels så handlar det här inlägget om blommor, det ni...Hoppas ni alla har haft en skön Valborgshelg. Det har vi. Har inte gjort mycket. Bara myst och rått om varandra. Det är viktigt på helgen tycker jag. Finns inget bättre än att vakna upp utvilad på lördagen brevid sin älskling. Och bara ha noll planer inför helgen. Det är livskvalitet för oss.

Idag är jag jätte glad. För ikväll kommer min älskade syster och hennes lilla bebis, mosters trollunge, på besök till oss. De stannar tre dagar, och då ska vi verkligen njuta av att få vara tillsammans och ha kul. Ska bli helt underbart att få ha "det lilla underverket" här hemma, och hennes mamma förstås. Jag kommer inte kunna sova på nätterna. Ska bara ligga och titta på henne och sniffa bebis. Älskar henne så otroligt mycket.

Bloggen kanske får vara orörd några dagar nu, då jag verkligen ska utnyttja tiden med syster och bebis till fullo. Men skulle det bli någon liten shopping, så kanske det blir ett inlägg trots allt.

Idag håller jag på och gör det fint hemma, till storbesöket kommer. Mina blommor är helt otroliga. Rosorna är ju 2,5 vecka nu, och de vita små är säkert en månad. Ändå står de så fint fortfarande. Det är inte jag van vid när det gäller snittblommor. Och min mårbacka i Sturehofskrukan, den blir bara större och större, och är så underbart vacker. Jag älskar verkligen blommor. Det förgyller livet. Jag bloggar ofta om mina blommor, och med risk för att bli lite tjatig kanske, men det är så kul att fota dem när de står i full blom. Det blir ju en del av inredningen.


Vet inte vad dessa heter. Men buketten köpte jag för en månad sedan.


Älskade mårbacka.


Rosorna från födelsedagen. Visst, de sjunger på sista versen, men ändå vackra.


Fick en sån vacker Hortensia av svärmor när jag fyllde. Och orkidén av sambon häromdagen.

Var rädda om er. Och så får ni har en fantastisk dag ute i det sköna vädret.

Stor kram Camilla.