søndag 25. oktober 2009

Regnrusk

Idag är det en riktig innedag. Det öser ner regn, och man vill bara sitta inne och mysa. Min syster och jag, har dock varit ute på loppis en runda. Varje söndag är det stor loppis i parken här utanför. Och även idag tog vi en sväng dit. Jag hittade två jätte fina vita, shabbiga ljusstakar, som ska stå i vardagsrummet med stora blockljus på, samt en gammal linduk, som jag ska riva remsor av och göra fina tygkransar av. Just nu sitter vi och skriver massa julrecept i fina böcker som vi köpte igår. Det blir väl julbak såsmåningom, och då är det skönt att ha alla recept samlade på ett ställe. Jag har massa filmer med Leila Lindholm, som går varma på dvd:n, just nu är det Leilas jul. Där får man massa inspiration och ideér till vad man ska baka i år. Hoppas alla har en skön mysardag hemma med familjen, det är fantastiskt skönt att ha en sån dag i veckan, och speciellt när man är lite småsjuk. Nu får ni ha en riktigt fin fortsättning på dagen.

Varma Kramar.