torsdag 7. juni 2012

Dalia, mårbacka, sommar & besök ♥


Hej hej!

Nu tänkte jag visa lite bilder på hemmet. Har planterat om lite blommor och köpt några nya. Plantagen har alltid rosbuketter för 29 kr, om man är medlem, det är alltid fina rosor så jag brukar köpa ett bar buketter ibland.


Små sommardalior och äntligen har jag nu en stor och vacker mårbacka:).


De små krukorna köpte jag för 5 kr på loppis sist jag var hemma i Sverige och hälsade på. Små sommardalior också i dem.


Pelargoner i silverskålen har jag längtat efter. Stort och lite pampigt:).


Den nya quilten är en av mina favoritsaker hemma huset nu. Tänk att man kan bli förälskad i en tygbit:).


Såhär ser vardagsrummet ut sett från matsalen. Vårt v.rum är 12 meter långt, och först trodde jag det skulle bli svårt att inreda, men det har vi lyckats med nu tycker vi:). Här hade det inte passat att jobba inifrån och ute med soffor osv, då hade ytan försvunnit. Så det blev soffa längs hela väggen och resterande möbler också liksom runt rummet, för att få den stora ytan i mitten som är så härlig. Ser ni förresten makens leksak, en proffskikare. Haha det är helt sjukt att se på månen, jag blev rädd första gången. Du ser allt, och då menar jag ALLT. Trodde första gången jag skulle se en liten människa där på månen, så detaljerat blir det en riktigt mörk kväll med fullmåne:).





I köket har jag också dalia.



Matsalen från terassen sett.



Ute har jag planterat i mina stora zinkkrukor med träram. Det blev stora sommardalior också där, och silver falls hängväxter som ger lite liv åt hela krukan.


SOMMAR ♥


I den minsta krukan har jag planterat ut mina camelior, det är hur många små knoppar som helst. Snart blommar den, de mest ljuvliga rosa blommorna!


Pelargoner i zinkkruka jag fick från Clas Ohlson, för att jag deltog i en tävling:).



På planteringsbordet har jag också satt några blommor och min lilla lycko-groda:).



Har ni planterat allt klart inför sommaren?

Tänkte att jag bloggar ordentligen idag (förlåt mängden med bilder;)), för i morgon kommer mina älskade päron på norgebesök, och då blir det inget bloggande i helgen.

Ta hand om er och tack för att ni läser bloggen, det är så kul!

Ps. Om ni gillar krukorna i zink med vit träram, så har Plantasjen (i Norge) nu 30-50% rabatt på just den kollektionen, ett hett tips:)