søndag 3. juni 2012

BLOMSTERBLOGG ♥










Ja ni, den här årstiden är det lätt att bloggen blir till en blomsterblogg. Men jag älskar blommor, och det är ju faktiskt så att blommorna byter man ut och skaffar nya. Möblerna står liksom där dom står och inredningen den också. Så för mig är det lite mer "nytt" med blommor:). Och som ni ser smyger det sig in mer och mer sommarblommor hemma. Jag är en riktig "Drottning Ingrid" älskare. Men ack så dyra. När jag står i butiken och ska välja mellan 4 pelargoner i lite mörkare rosa, eller 1 ljust rosa Drottning Ingrid, ja då blir det flera av den billiga. Men såklart blir det ett par av den dyra sorten under sommaren också.

Här ligger vi på soffan idag och slappar. Vi är så trötta och mörbultade i kroppen efter gårdagen då vi körde ett ton sopor till tippen, la ny gräsmatta inkl allt förarbete samt rispade upp hela gräsmattan (inte där vi la ny:)) med en ny maskin som ska göra mattan finare. Vi startade dagen kl 8 och slutade dagen helt färdiga 12 timmar senare. Ett mycket fint resultat, men mina armar har gått av känns det som. Trots det kunde jag inte hålla mig från att plantera lite förut. Två rosa camelior har jag planterat ute, massa massa knoppar är det så det ska bli kul att se när de slår ut. Och på tal om att slå ut, så har nyponbusken börjat blomma. Lagom till vår bröllopsdag om 2 dagar, precis som förra året:).

Ha en fin söndag nu!!