onsdag 8. februar 2012

Nyanser i vardagsrummet


Då var det onsdag och redan mitten på veckan. Själv ligger jag fortfarande sjuk, men någon gång ska det väl vända. Idag tänkte jag visa er hur det har blivit i vardagsrummet. Jag har haft en liten klump i magen för att vi tog ner spelbordet då vitrinskåpet blev levererat hemma hos oss. Nu fick det komma upp igen, och det med glädje. Jag kommer nog måla det vitt så småningom, men till dess kan jag inte låta bli att tycka att den mörka bruna färgen passar perfekt till allt det vita och lite rosa. Vad tycker ni?

 

Spelbordet är köpt på en loppis i min barndomstrakt, och jag gav 300 kr för det. Förr hade jag detta mot väggen med spelskivan upp mot väggen. Men det är vackert precis som det är också.


Det ljuvliga etagefatet har några år på nacken. Det var ganska dyrt, kostade 1100 kr om jag inte minns fel. Köpte det i en lokal blomsterbutik. Det är så extremt stort, så jag har inte vetat hur jag ska använda det riktigt. Nu passade det perfekt på spelbordet. Jag vill inte överfylla det heller, något litet dekorativ som ljus och blommor, det räcker för att få det där lilla extra, och kan bytas ut efter humör:).


Under bordet har jag en korg med extra värmekällor. Maken har en tendens att alltid fråga efter en filt på kvällarna. Då är det lika bra att ha några stycken lätt tillgängliga.


Glasmåtten är köpta för några kronor på loppis, och agerar ljusstakar.


Nu har vardagsrummet blivit riktigt trivsamt, där spenderar vi mest tid. Nu fattas bara lampetter över soffan, samt en mega stor tavla. Men det ska kännas 100% rätt så det kommer när man minst anar det.


Här skymtar man in till kontoret. Tavlorna i bakgrunden fick maken i present av mig när han fyllde år.


En kopp med citrinskivor, ingefära och honung, med kokande vatten över ska nu fixas. Hoppas den gör att halsen blir lite snällare mot mig, om bara för en liten stund:).

Tack för att du tittade in. Ha en jätte fin dag!!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥