søndag 26. februar 2012

❀ ❀ ❀ En liten skänk har flyttat in i matsalen ❀ ❀ ❀


God förmiddag på er! Solen strålar från en klarblå himmel, plussgraderna lyser med sin närvaro och våren är på riktigt på väg (väljer att inte tro på väderleksrapporten som säger att snön är på väg igen). Idag kliar det i mina fingrar. Jag är sjukt pysselsugen och har redan gått lös i matsalen. Vår fina skänk har fått komma upp i matsalen och står nu under tallrikshyllan. Helt perfekt tycker jag. Här i kan jag ha ljus, servetter, bestick, bordsdekoration  osv. Nära till hands och så är ju byrån i sig själv så vacker. Det är en släktklenod som jag tycker väldigt mycket om.


Pallen som ingick i köpet av stolar, har jag klätt om med ett tyg från Cath Kidstone. Vårigt!




Mina begonior har stått sig riktigt fint länge nu....Påminner om mårbackan lite...Längtar!!!




Vitt, rosor och gammalt porslin...Njutning för mig!


Lite rosa på soffbordet piggar alltid upp...


Ännu en plats där jag kan ändra om och pyssla på, love it!


Tänk att man kan falla så pladask för något. Som dessa ljuslyktor, hur kunde jag leva utan dem innan undrar jag? ;)



Det är ju nu när solen tittar fram man blir sugen på att ta bilder, men det blir ju aldrig bra. Rummet ser oranget ut, men det är ju verkligen inte det. Vi har äggskalsvita väggar och ljusbrunt golv...


Söndag och planen för dagen är en lång frisk promenad i solen, samt en liten tripp till Plantagen. Mitt andra hem:).


Må så gott mina vänner!!!