lørdag 14. juli 2012

Blomlådor



Äntligen!

Nu har mina blomlådor äntligen kommit på plats. Maken och pappa har satt skruvat och donat:). Jag har då special beställt dessa från en firma som heter Blomsterkasseriet. Det fanns liknande lådor på Plantagen för ca 4 år sedan, men de tillverkas inte längre, så jag fick beställa genom en bild jag hittade på nätet på en likadan typ av blomlåda.


Konsollerna har vi köpt på Clas Ohlson och det passar så fint till lådorna. Vi har också som ett litet stopp längst ut på lådorna så de inte ska åka av.


Röda blommor var ett måste, för att det skulle bli en kontrast till allt det vita.





Hela 7 lådor har vi. Den sista syns inte på bilden, men den sitter utanför matsalen till vänster på huset.



Mellan varje pelargon sitter en liten vit margerit, bryter av fint.


Och såhär ser det nu ut vid ingången. Lyktor, en enkel korg full med vackert för ögat, och så en liten korg på dörren och ett hjärta. Behövs inte så mycket för att man ska få ett varmt välkomnande:).



Rosorna blommor för fullt i trädgården, och makens tomater växer så det knaknar. Vi har smakat på de som mognat, och jösses så goda. Vi kommer ha tomater långt ut på hösten. Han har ca 10 tomatplanter som alla är över 2 meter höga och fulla med tomatklasar i olika smaker.


Om ni är intresserade av att beställa dessa blomlådor, så gå in på Blomsterkasseriet och köp. Han som tillverkar dom är jätte duktig och du får jätte bra service.

Nu blir det snart hemmagjord pizza här. Min mamma och pappa är ju på besök, och så kommer makens mamma och pappa på mat också, fullt hus:)

Tack för titten!!