søndag 11. september 2011

Om att trivas...


...Hem ljuva hem...


Ljuvlig vit hortensia och murgröna som jag
bundit upp på vackra blomstöd.


Vår matsal känns hemtrevlig och lugn med allt det ljusa. Vi älskar nya matsalsmöbeln. Bordet är nytillverkat i gammeldags stil, och stolarna är gamla. En vacker blandning.



Den här pjäsen var det första jag la märke till när jag kom upp för trappen på visningen till huset. Den ska vi elda mycket i under vintern. Den bidrar med mycket hemtrevnadskänsla i huset tycker jag.




Vår nya soffa som har blivit favorithängplatsen hemma nu.





Då var söndagen återigen här. Och i vanlig ordning har vi mys och slappardag. Men det är vi väl förtjänta av, då vi var ute hela dagen igår och gjorde ärenden. Men det var också jätte skoj. Inhandlade alla presenter inför Sverigetrippen om en vecka, samt en del nya kläder, både älsklingen och jag. Gud så skönt det är med lite nytt i garderoben, och ut med lite gammalt. Jag började dagen igår med storstädning, vilket känns helt underbart idag. Blommor inhandlades och nya höga vackra ljus till alla ljusstakar. Att vakna idag och gå upp och se hur fint och städat och hur gott det doftar av ett nystädat hem, var milt sagt underbart!!

Maken och jag kan inte säga det för många gånger, vi älskar verkligen vårt hem och att känna att man trivs och verkligen valt rätt, det är helt LJUVLIGT!!!

På tal om helt andra sakern. Igår kikade jag in på Panduros hemsida, för oss som älskar julen är ju det rena drömmen. Längtar tills man ska skriva och tillverka julkort. Och i morse när jag satt på tv:n så var det Disneydags, och vilket avsnitt då tror ni, om inte det som är på julafton med alla nissar som jobbar i verkstaden. Jag må vara tokig, men jag längtar verkligen.