mandag 12. september 2011

Mina tankar kring bloggandet...


Hej på er alla som just nu tittat in här och läser dessa rader.

Det här inlägget har jag funderat fram och tillbaka, tillbaka och fram, om och om igjen, 1000 gånger på om jag ska skriva eller inte, och kommit fram till att jag ska nog tusan posta det i alla fall.

Det handlar om både mig och er läsare. Jag har nu bloggat på Vitaboet snart 2 år. Blogglusten kommer och går lite som den vill, det vet vi ju alla bloggisar. Just nu är den på topp. Grunden i min blogg är att jag älskar inreding, jag älskar allt innom ”hemmets dörrar”. Jag älskar pyssel, jag älskar blommor, mat, bak och allt som har med mitt hem att göra. Och för oss inredingsbloggare, så är det ju just innredningen som är den röda tråden, även om vi bloggar om annat också. (Vill bara säga att det jag skriver nu står ju för mig, andra kanske tycker helt annat). Så detta är ju förutsättingen för att blogga, att jag vill föra en slags dagbok på allt jag gör, samt visa er andra hur ”jag” gör och byta tips och ideer.

Men det som alltid fått mig att hitta tillbaka till lusten att blogga igjen efter långa eller korta uppehåll, är ju NI, ni som läser och ger respons, kommer med era åsikter och massa inspiration till mig. Jag tror alla som bloggar, känner att respons ger väldigt mycket och man får dubbelt så mycket motivation till att blogga.

Anledingen till att jag skiver det här är, att jag känner att jag inte har en aning om vem jag skriver min blogg för där ute. Jag skriver för mig själv när jag postar ett inlägg, men ni andra, som faktisk finns där ute, vem/vilka är ni? Jag har ingen stor blogg och jag förväntar mig ingenting av er, såklart inte, hur skulle jag kunna göra det? Men jag har ända ca 100 fina läsare om dagen här, ibland mer, ibland mindre, men jag vet inte vilka ni är? Det känns sorgligt tycker jag.

Många som läser det här tänker säkert, vad är det hon vill med detta inlägg. Och jag vet det kanske inte själv heller. Jag försöker inte fiska poäng, det här är ju ingen tävling, det här är en helt självvald hobby, som jag älskar att hålla på med så det handlar inte om det. Kanske handlar det helt enkelt om att jag vill veta vilka ni är. Delar ni mina intressen? Skulle du gjort något annorlunda om du var jag när det gäller ditt och datt? Vad känner du när du tittat in på min blogg? Kommer du tillbaka, eller är du helt ny här, har jag nya läsare hela tiden, eller har jag trofasta läsare som gillar min blogg för att si och för att så?

Tror alla har kännt som jag någon gång i sitt bloggande. Hur gjorde du/ni för att det skulle kännas bättre?

Jag tycker det är så otroligt kul att så många faktisk tar sig tid till att offra några minuter av sin dyrbara tid inne hos lilla mig, då skulle det vara extra kul att veta vem just du är. Så att jag också kan få ta en titt inne hos dig om du också bloggar.

Nu blev det här ett långt inlägg med kanske för vissa tvetydliga meningar. Men jag vill bara säga att jag är tacksam att du tittat in, och att det skulle vara så kul om du/någon lämnade ett litet spår om vem du är. Men bloggvärlden ska ju skälvklart vara anonym för den som vill, och vill man inte lämna ett litet spår, så gör man ju inte det. Men kul skulle det verkligen vara.


Hoppas verkligen inte att detta väcker irritation hos någon eller upplevs som fjäskande, för det är verkligen inte min mening. Känner bara att jag går miste om så mycket när jag inte kan titta tillbaka in till er andra, när jag inte vem vilka ni är.


Många kramar från Camilla…