torsdag 15. juli 2010

Sommarlov

Hej på Er. Nu var det länge sen jag skrev. Har saknat bloggen och att titta in till er andra. Men nu har jag några dagar hemma, och då tänkte jag passa på att lägga upp ett litet inlägg. Har spenderat två veckor hos familjen i Sverige och jösses vilket väder vi har haft. Över 30 grader varje dag och nästan lika heta nätter vilket har resulterat i ganska lite sömn på nätterna. Men det är det värt. Vi har solat, badat, grillat, tagit dagsturer, fyndat på loppisar och bara haft det mysigt. Den största händelesen var när min lilla systerdotter helt plötsligt, från att bara ha vågat stå på egna ben när någon hållt henne i handen, häromdagen började spatsera helt på egen hand. Det var helt underbart att se. Det var precis som en spärr som släppte och hon vågade gå helt själv. Starkt jobbat för att vara en liten plutt på 9,5 månad, eller hur?

Igår kom vi hem och ska nu vara ett tag hemma innan vi drar vidare på semester. Jag älskar sommaren och allt som hör till. Allt känns så lätt och man kan ta dagarna som de kommer. Har handlat massa fint som jag tänkte visa efter semestern, men visar ett litet smakprov på en bråkdel av allt vackert.



Besökte enligt mig, Norrköpings roligaste butik, Pia´s botaniska hage. Där säljer hon bara shabby chic och sådant som jag älskar. Där fick några Sturehofskrukor följa med mig hem, men även dessa små blomskyltar. Korgen brevid är också ny, den ska fyllas med citroner i höst.

Mitt bästa sommarfynd hittills är en pinnstol i underbart vitt och blått, som måste vara jätte gammal. Den ska stå utanför vårt kommande hus, som jag hoppas inte dröjer så länge innan vi hittar:).

Önskar er en underbar fortsättning på denna fantastiska sommar.

Stor kram från mig.