onsdag 13. mars 2013

Peperomia


Idag när jag stod och väntade på bussen, gick jag in i en blomsterbutik. Fick ju tragiskt nog kasta mina nya hortensior igår, som stendog efter några få dagar. Jag fastnade för dessa fina gröna växter, de heter Peperomia och ska tydligen vara väldigt lättskött, vattnas ett par gånger per vecka bara:). Det ser kanske först ut som plättar i luften, men den här är mycket tjockare och större. Tänkte de skulle passa i mina kronformade krukor, och det tycket jag de gjorde också:).


I och med att vi har panoramafönster längs hela vardagsrummet, ( det här är det enda vanliga fönstret i hela vardagsrummet/matsalen) plus att huset ligger så högt, så medför det att solen ligger på hela dagen, så värmen tar död på alla mina blommor i fönstren i vardagsrummet. Har DU något tips på en blomma, både gröna växter och växter som blommar, som tål värme väldigt bra? Tar tacksamt emot tips:). Jag antar att man måste börja leta bland de lite mer ovanliga blommorna, jag har nog testat de flesta av de vanligaste blommorna, men de tål inte sol överhuvudtaget enligt min mening.

Nu ska jag koka kaffe och njuta av resten av dagen!

Trevlig onsdag.