mandag 22. oktober 2012

En stark jullängtan, och tack allra varmast

Först tack tack tack för era varma ord och er omtanke. Det gör mig både varm inombords, och ger mig dessutom sug att börja blogga igen, och dela med mig av mina små ideer här hemma i mitt hus osv. Jag börjar dessutom komma på banan igen, och känner att ju bättre jag mår, ju mer lust får jag att pynta och göra det fint omkring mig.

I år känner jag en sån enorm längtan efter julen. Jag vet inte, kanske beror det på en jobbig period i livet, som gör att jag glädjer mig till något härligt och roligt och som gör att jag längtar till att få vara kreativ igen och pyssla, kanske. Eller så är det helt enkelt bara pga att jag är en riktig julnörd:).

Här är ett litet axplock av några av mina nyheter för i år. Jag kan knappt bärga mig för advent, när julgardiner ska upp, och man succesivt börjar pynta. Det blir ett rött stativ till mina röda green gate koppar och muggar, en riktig "Lotta gris" och många glasburkar till julgodiset. Visar er när jag har pyntat med mina nya saker i jul:). 


I år blir det mkt natur, alltså skogens alla skatter, och så lite rött och vitt, och zink, och massa textilier och ljus överallt, det ni:). Julfton och juldagarna firar vi år hos min familj i Sverige, vi har vartannat år och förra året var vi hos makens familj, så nu blir det att samla syskonskaran och mamma och pappa, alla syskonbarn och så jag och maken, en underbar jul har jag att vänta!


Längtar ni också efter julen?