lørdag 31. desember 2011

♪♪♪ Vilken härlig dag ♪♪♪


Och så var årets sista dag här. Tänk att det är Nyårsafton idag. Vi firar i lugn och ro hemma i huset, med god mat, vin och film. Kunde inte tänka mig en bättre afton. Julen handlar ju trots allt om att ta det lugnt och njuta av livet, eller hur.


Jag skäms nästan över att säga det. Men igår tog impulserna över och ALLT julpynt åkte ner. Dock inte julgardinerna och sittdynorna, det får vara ut januari som det känns nu. Men allt julpynt åkte sakta men säkert ner igår. Jag sprang upp och ner i trappen med en korg och vips så var allt borta. Nu återstår att lägga allt prydligt ner i kartonger och märka med vad som är i, men det tar jag när jag har lust. Vi har ett stort vardagsrum på första våningen som vi inte använder, där ligger allt i en salig blandning, men vad gör väl det, det man inte ser störs man inte av, är det inte så man säger:).



Julkuddarna har bytts ut mot vita krispiga kuddar vid spisen. Den vackra soppterrinen fick jag av mamma med ett vackert blomsterarrangemang i. Nu är dock julduken och de små tomtarna borta väck.


Får inte nog av skåpet. Nu pryder mina kransar knopphandtagen och det är så vackert för ögat. Och idag när solen ligger på och man ser små kristaller speglas i fönsterglasen, då känner jag bara en sån enorm LYCKA!


Som ni ser är mina hemmasydda gardiner kvar, dom blev skonade:). Samt en och annan julstjärna som är lika fin nu som innan jul, så även om jag helst hade tagit bort dom nu, har jag inte mage att slänga dom, pga av den röda julfärgen som är en aning störande för ögat nu efter jul. Är man inte knasig så säg?


Solen skiner in och lägger sig som ett täcke över matsalen. LJUVLIGT! Här ska det köpas nya vita gardiner, tunna romantiska som ska fladdra bara man andas på dom. Tips på vart jag kan köpa det tas gärna emot. Åh nu känner jag hur matsalens cirkel kan slutas. Bord, stolar, skåp och tallrikshylla.



Snart ska vi gå ut på en kall och solig promenad denna nyårsafton 2011. Det är 7 grader kallt, helt perfekt väder för idag.


I år ska jag skriva en årskrönika. Så titta gärna in senare om ni är nyfikna!