torsdag 24. november 2011

Första julen i huset- Detaljer




När man ligger med hög feber, och det är 2 dagar kvar till första advent, känns det ganska skönt att jag var ute tidigt och julpyntade. Nu kan jag med gott samvete ligga i soffan och njuta av allt det vackra, utan att ha ångest över att inte hinna. Men skulle ju såklart önska att jag var frisk nu då detta börjar bli ganska slitsamt.


Hyacinter och amaryllis betyder jul för mig. Det måste finnas massor av i juletider. Håller ni med mig?


De små minigranarna från Ikea är inte så dumma dom heller. Men längtar ut, jag vill ut i skogen och plocka dikesgranar och mossa....


Jag älskar mina små nissar...


En eftermiddagsfika med det vackra porslinet framkallar julkänslor.





Nu blir det en kopp te och lite tv här. Så får vi se hur länge det dröjer innan nästa febertopp infinner sig...